תיעוד: בכבאות והצלה תרגלו אירוע רעידת אדמה

בנצי לייזרוביץ No Comments on תיעוד: בכבאות והצלה תרגלו אירוע רעידת אדמה

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נערך היום תרגיל מבצעי לחילוץ לכודים בתרחיש אירוע רעידת אדמה. המחוז תרגל קריסת מבנים נוספים ברחבי העיר, הפסקות חשמל, ומים, הענקת סיוע רפואי לפצועים בשטח, הפעלת מרכז משפחות לאיתור נעדרים, הקמת חפ"ק אחוד והערכות מצב תכופות למתן תמונת מצב עדכנית

צילום: כבאות והצלה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לוחמי האש והמפקדים במחוז ירושלים ערכו הבוקר (ג') תרגיל מבצעי לחילוץ לכודים בתרחיש אירוע רעידת אדמה רב נפגעים. התרגיל התקיים בשיתוף כלל תחנות הכיבוי ומטה המחוז, כמו גם ארגוני חירום חבירים ובהם פיקוד העורף, משטרת ישראל, מד"א ועיריית ירושלים.

מתווה התרגיל דימה קריסת מבנה של מוסד חינוכי עם עשרות נפגעים ולכודים, חסימת צירים, פגיעה בתשתיות, שריפות מרובות, ונעדרים כתוצאה מרעידת אדמה.

מפקדי המחוז נדרשו להפעיל בתרגיל כוחות כיבוי רבים בסיוע חוצה מחוזות, לצד הובלת פעילות יחידות החילוץ המיוחדות יל"מ ולהבה שפעלו במתארים מורכבים המדמים חילוץ מתחת להריסות.

בנוסף תרגל המחוז קריסת מבנים נוספים ברחבי העיר, הפסקות חשמל, ומים, הענקת סיוע רפואי לפצועים בשטח, הפעלת מרכז משפחות לאיתור נעדרים, הקמת חפ"ק אחוד והערכות מצב תכופות למתן תמונת מצב עדכנית.

התרגיל שהחל בשעות הבוקר המוקדמות והסתיים לפני זמן קצר נערך באתר הרס במעלה אדומים המתוכנן למגוון תרחישים מבצעיים אפשריים להם נדרשים כוחות הכיבוי והכוחות החבירים בעת התרחשות של רעידת אדמה עוצמתית.

video
play-sharp-fill

טפסר שמוליק פרידמן- מפקד מחוז ירושלים, כב"ה: "חשיבות התרגול של תרחישי חילוץ ברעידת אדמה בתזמון זה מכרעת לנוכח רעידת האדמה שפקדה את אזורינו. נראה כי רעידת אדמה בעוצמה חזקה היא רק עניין של זמן וירושלים היא אחת מהערים בסיכון במקרה זה כפי שקרה ברעידות אדמה קודמות. מחוז ירושלים נערך זה מספר חודשים לתרגיל המדמה אירוע חילוץ מרעידת אדמה, ובכלל זה מעבר על כל הפקודות, התו"ל והנהלים, אימונים מקדימים וביצוע תאום ציפיות מול כלל הגורמים הרלוונטיים. התרגיל היה מוצלח, שת"פ כלל הגורמים החבירים שיפר מאוד את מוכנות כב"ה וכוחות החירום לאירוע מסוג זה."

video
play-sharp-fill

אלישע פלג סגן ראש העיר ומחזיק תיק חירום וביטחון בעיריית ירושלים: "חשיבות התרגיל שמתבצע הוא בתאום כלל גורמי ההצלה שאמורים לתת מענה במקרה של רעידת אדמה, התמוטטות מבנה או פח"ע במבנה מגורים . התרגיל אקטואלי במיוחד לאור רעידת האדמה שפקדה את תורכיה וכן ההתרעות על רעידת אדמה באזורנו . שת"פ בין העירייה וכלל גורמי החרום והביטחון מראה על רצינות ועל הרצון והנחישות לתרגל גם עם כל האמצעים המכניים ההנדסיים שקיימים".

סמ"ג איציק אסרף סגן מנהל מד"א ירושלים: "אנו רואים חשיבות עליונה בתרגול משותף של כוחות מד"א ירושלים יחד עם עמיתנו לוחמי האש בכב"ה, למידה והכרת היתרונות היחסיים של כל גוף חירום בשגרה תעניק לנו עוצמה משותפת בעת חירום. הקשר העמוק ורב השנים יחד עם כב"ה מוכיח את עצמו מידי יום וללא ספק יעמוד לצידו בעת חירום לאומית."

video
play-sharp-fill

מפקד מחוז ירושלים ומרכז של פיקוד העורף, אל״ם שלומי בן יאיר: "התרגיל מדמה מצב אמת באתר הרס שנבנה לטובת תרגול לוחמי פיקוד העורף ולוחמי האש קרוב ככל הניתן למצב בו יקראו למשימות מורכבות של הצלת חיים. מחוזות פיקוד העורף וכב"ה משתפים פעולה לאורך כלל השנה בתרגילים נוכח החשיבות בשיתוף הפעולה במצב חירום בו נידרש להצלת חיים."

 



0 תגובות